.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
کشف 20 هزار عدد انواع مواد محترقه در "ساري"

 

سرهنگ " نوري " رئيس پليس اطلاعات و امنيت عمومي مازندران از کشف بيش از 20 هزار عدد انواع مواد محترقه در شهرستان " ساري" خبر داد.

سرهنگ " نوري " خاطر نشان کرد: در راستاي حفظ نظم و امنيت عمومي و مقابله با هرگونه ناهنجاري هاي اجتماعي در جهت پيشگيري و کنترل خطرات احتمالي قبل از آغاز مراسم چهارشنبه آخر سال اقدامات اطلاعاتي و عملياتي به منظور شناسايي و برخورد با عوامل تهيه و توزيع مواد محترقه در استان در دستور کار ماموران پليس اطلاعات و امنيت عمومي قرار گرفت .

وي تصريح کرد: در همين ارتباط ، ماموران با استفاده از شگردهاي خاص پليسي و بکارگيري منابع خبري فردي به نام " ح – م " که اقدام به نگهداري و پخش مواد محترقه در سطح وسيع در شهرستان "ساري" مي کرد را شناسائي کردند .

ماموران پس از هماهنگي با مقام قضايي ، در يک اقدام سريع و غافلگيرانه اين فرد را در منزلش دستگير و در بازرسي از منزل وي موفق شدند ، 20 هزار و 685 عدد انواع محترقه را کشف و ضبط کنند .

آنچه اين روزهابه عنوان مواد محترقه مورداستفاده قرار مي گيرد،ترکيبي از موادحساس شيميايي است که دراثرجابجايي ،حمل،ضربه،حرارت اندک،ارتعاشات صوتي وياقرارگرفتن در حوزه يک فرکانس خاص خودبه خودفعال ومنفجرمي شود.

براساس قانون مجازات اسلامي هرگونه قاچاق،خريد،فروش،نگهداري،حمل ونقل ومخفي نمودن يا ساختن موادمحترقه به طورغيرمجازممنوع وجرم محسوب شده ومرتکب به آن به مجازات مندرج در قانون محکوم مي شود.

بر همين اساس مطابق با ماده 618 قانون مجازات اسلامي هرکس با هياهو وجنجال يا حرکات غيرمتعارف يا تعرض به افرادمخل نظم وآسايش وآرامش عمومي شود ، يامردم را از کسب وکاربازداردبه حبس از 3ماه تايکسال و74ضربه شلاق محکوم خواهد شد.

همه ساله گزارشات تکان دهنده اي از نابينايي و ناشنوايي کودکان ،سکته هاي قلبي در افرادمسن وسقط جنين در زنان باردار دريافت مي شود که فقط به خاطر چند لحظه شادي وهيجان از سوي برخي افراد اتفاق مي افتد.

کارشناسان معتقدند،براي جلوگيري از مخفي نمودن موادمحترقه توسط فرزندان، باهشدار ،آنها را از خطرات و عوارض وحشتناک بازي با آتش وموادمحترقه و منفجره آگاه سازيم.

گفتني است ، طي هفته هاي گذشته بيش از 80 هزار عدد انواع موادمحترقه در سطح استان مازندران کشف و ضبط شد./1290


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.275 seconds.